Familier

Træning i hverdagen – til hverdagen
  • Theodor

    Theodor er en mild charmetrold, der kan bruge timer på at udforske hvordan noget virker. Theodor elsker at danse, zappe GNAGS-numre og at se på og lege med tog. Men allermest elsker han sin storesøster – især når hun vil lege ”tagfat-gemme” med ham.

  • Jasper

    Jasper er en sej lille gut, der vil selv og altid er med på lidt ballade. Han elsker dyr og at hjælpe med at passe dem på familiens nedlagte landbrug. Han er også en forsigtig dreng, der lige skal se tingene lidt an, før han kaster sig ud i noget nyt.

  • Kasper

    Kasper er en sprælsk knægt med højt humør og højt tempo. Han er sød til at hjælpe til i dagligdagen og kan godt lide at lave husligt arbejde. Kasper er en aktiv dreng, der både rider, svømmer og cykler, og så elsker han elektronik.

    • Havde vi ikke fået kontakt til AKROBAT – havde Theodor formentligt endnu mere massive udviklingsforsinkelser og et forstyrret sansesystem, der ville give ham meget store problemer senere i barndommen. Jeg er så taknemmelig, at jeg næsten ikke kan sige det uden at græde.

      Mor til Theodor
    • Vi kan tale om alt: søvnmangel, hjælpemidler og dagligdags problematikker – alt er relevant og vigtigt.

      Mor til Jasper
    • Med AKROBAT er jeg blevet i stand til at se alle de små fremskridt og udviklingstegn, der ellers ville have passeret forbi næsen på mig. Hver lille milepæl eller færdighed er som at være vidne til et lille mirakel. Jeg føler mig privilegeret over at få lov at tage del i og bidrage til Theodors udvikling …

      Mor til Theodor
    • Jeg er meget tryg ved Pernille. Hun anerkender når noget er svært og at noget er hårdt – men alle samtaler bærer præg af hvordan vi kommer videre.

      Mor til Jasper
    • Pernille er hurtig til at justere og ændre retning hvis noget ikke fungerer. Det tager presset af os forældre at Pernille har ansvaret for programmet, så det konstant passer til Jasper.

      Mor til Jasper
  • AKROBAT® YDELSER

    Samarbejde der understøtter hjemmetræningen
    • Personlig terapeut

      AKROBAT® terapeutens rolle er at være en højt kvalificeret faglig sparringspartner i samarbejdet omkring jeres barn. Terapeuten opbygger en unik, fagligt forankret vidensbase omkring jeres barn og sikrer, at I som forældre tilegner jer denne viden.

    • Udviklingscoaching

      Gennem vejledning udvikler du et særligt AKROBAT® mind-set. Du vil lære at se mulighederne for udvikling i dagligdags aktiviteter, rutiner og leg og tilpasse disse, så dit barn kan profitere af dem.

    • Refleksivt samarbejde

      I AKROBAT® er det ikke bare lovligt, men en nødvendig del af den refleksive praksis, at du deler din tvivl, dine bekymringer, observationer, drømme og frustrationer med terapeuten. Det er sådan, vi sikrer, at træningen hele tiden passer 100% til barnet og familien.

    • Hjemmebesøg

      AKROBAT® er træning, der hvor I er og med udgangspunkt i jeres hverdag og nærmiljø. Derfor kommer AKROBAT® terapeuten til jer. Vejledningen foregår i jeres hjem med 4-6 ugers interval.

    • Nærvær

      I AKROBAT® har vi et nærhedsprincip, som betyder at du altid har adgang til sparring med din AKROBAT® terapeut. Når du er i tvivl, har brug for at dele op- og nedture eller noget bare ikke fungerer – så ringer du bare.

    • Dokumentation

      AKROBAT® terapeuten har ansvaret for dokumentationen, og for at den lever op til gældende krav og standarder, så I som familie kan koncentrere jer om at udføre hjemmetræningen.

  • I TRIVSEL

    AKROBAT® handler om at få børn I TRIVSEL
  • I AKROBAT® er trivsel både et mål i sig selv og en forudsætning for udvikling.

  • Trivsel er så centralt i AKROBAT®, at det også er et akronym for det, vi ønsker at opnå gennem hjemmetræningen. Erfaringsmæssigt kommer selv meget sårbare børn i øget trivsel og udvikling med et AKROBAT® forløb.
    • Indlevelse

      Indlevelse i barnets perspektiv og verden er helt centralt, for at barnet kan åbne sig og blive tilgængeligt for sin omverden og selv formå at danne betydningsfulde relationer.

    • Tilgængelighed

      Tilgængelighed handler om at gøre omverden tilgængelig for barnet blandt andet gennem selvstændig mobilitet.

    • Relationer

      Relationer er helt centrale for børns udvikling, og vi har et stærkt fokus på at sikre barnets relationskompetencer og kommunikative formåen.

    • Interesser

      Interesser er betydningsfulde, fordi vi, ved at gøre noget som vitterlig interesserer barnet, kan lykkes med at skabe situationer, hvor barnet glemmer sine begrænsninger og overkommer udfordringer.

  • kasper-289

  • img_6181

    • Vilje

      Vilje – handler om at lære barnet at finde sin indre drivkraft. Det gør vi ved at være nysgerrige på, HVAD BARNET VIL – og muliggøre det.

    • Selvstændighed

      Selvstændighed handler om, at barnet skal lære at føle, handle og tænke – herunder bede om hjælp og guide hvordan denne skal gives – i overensstemmelse med egne ønsker.

    • Engagement

      Engagement er den største drivkraft i relation til at skabe positive oplevelser og erfaringer. Engagement skabes ved, at barnet føler sig inddraget, delagtiggjort eller forpligtet i forhold til nogen eller noget. At barnets handlinger er betydningsfulde.

    • Livskvalitet

      Livskvalitet er målet for ethvert AKROBAT® forløb. Barnet skal opleve sin hverdag som meningsfyldt og indholdsrigt.